Ofte stillede spørgsmål og svar

Ofte stillede spørgsmål og svar

Hvad får jeg for pengene?

Kvalitet koster. Men det er alle pengene værd.

  • God kvalitet koster, og afspejler omkostningerne ved at anvende de bedste materialer. Betragt kvalitet som en investering. Glæden ved velvære og god søvn vil vare meget længere end glæden ved at have ”sparet” penge på et dårligt produkt. Det er den simple grund til, at du aldrig finder store rabatter på vores produkter.

Er der garanti for at dynen er den helt rigtige for mig?

Ja, det kan man godt sige.

  • Vi har mulighed for at efterfylde din nye dyne og i mange tilfælde er det også muligt, at tage fyld ud af dynen. Vi justerer på din dyne inden for de første 30 dage indtil den passer dig. Du skal selvfølgelig forvente at vejr og klima skifter, og at det kan være nødvendigt, at skifte mellem flere dyner afhængig af årstiden.

Kan jeg sikre mig, at dynen er puden er i orden, når jeg ikke har haft den mellem hænderne?

  • Vi stræber efter at lave dyner og puder, der er i højeste klasse, og efter kort tids brug må mange af vores kunder konstatere, at de har gjort årtiets bedste køb. Vi give ikke op før du er tilfreds. Skulle du blive skuffet – eller bare fortryde – så har du bytte- og returrettigheder, som du ikke skal tøve med at benytte dig af.

Hvordan ser Nortex A/S på dyrevelfærd?

  • Vi tager dyrevelfærd meget alvorligt og bruger udelukkende dun fra slagtede europæiske dyr, der i forvejen er en del af fødevareindustrien.
  • I produktionen af edderdun tager man en del af de dun, edderfuglen efterlader efter at ungerne (og forældrene) har forladt reden. Dunene har edderfuglene selv plukket, og de vender meget gerne tilbage, når næste kuld unger er på vej.

Kan jeg selv bestemme hvor meget, der skal i mine dyner og puder?

  • Den sunde fornuft sætter grænsen, men vi går langt for at lave en dyne eller pude specielt til dig. Vi har defineret nogle velovervejede ’standardprodukter’, men du må meget gerne ringe eller skrive – så skal vi nok fylde lidt mere eller mindre i efter dine ønsker.

Vi forbytter tit vores dyner – findes der en løsning på det?

  • Ja da. Når du bestiller, er der plads til at skrive navn på den enkelte dyne. Hvis det er til en gave, kunne du jo skrive fødselarens navn. Så sørger vi for at teksten kommer med på den fine label/vaskeanvisning. Denne lille tilpasning påvirker ikke dine rettigheder til returnering, garanti og lignende.

Koster det ikke kassen at købe danskproducerede dyner og puder i høj kvalitet?

  • Det koster altid lidt mere, at lave gode produkter, men vi springer jo et mellemled over, idet vi ikke har et forhandlernet, som normalt ville være fordyrende. Webshoppen er en relativt effektiv måde at formidle vores produkter på, og vi kan koncentrere os om at levere ordentlig kvalitet. De helt billige produkter fremstillet af usædvanligt unge medarbejdere i en fjern og aflåst bygning finder du ikke i vores sortiment.

Kan man se produkterne i min by?

  • Vi har ikke et landsdækkende forhandlernet, med kommer du forbi Havnegade 21 i Odense, viser vi gerne produkterne frem. Du er også velkommen til at bestille – hvis du ikke kan lide vores produkter, lover vi at håndtere din returnering straks efter modtagelse.

Kan mine gamle dun genbruges og kan man få fyldt lidt ekstra dun i den gamle dyne?

  • Det kan vi desværre ikke hjælpe med. Som en service tilbyder vi at fylde ekstra i din nye dyne inden for de første 30 dage (hvis det er praktisk muligt). Decideret ’gamle’ dyner ønsker vi ikke at tage ind i vores produktion.

Pakker Nortex A/S ind i gavepapir?

  • Vi pakker ikke ind, men alle vore dyner leveres i en taske med en gennemsigtig rude i siden. Hvis du lægger et stykke gavepapir bag ruden og lyner til igen, vi du få en rigtig flot gaveindpakning – man skal godt nok være synsk for at regne ud, hvad der er i pakken.

 

100% dun – hvad betyder det?

  • Dun sorteres ved brug af luft i en 6 meter høj silo. Man pumper luft ind nederst i kammeret, så dun og fjer svæver opad. Dem, der lander på øverste hylde – ja, det er dun fra øverst hylde eller det man kalder 100%. Ren dun er perfekt til dyner, der skal være lette, luftige og dejlig varme. Man kan godt lave en rigtig god hovedpude med en lille mængde umærkelige småfjer i – vi holder os til en kvalitet til hovedpuder, der ligger mellem 60% og 100%.

Kan mit normale hovedpudebetræk passe til den ergonomiske Gyrst pude?

  • Ja, det kan det. Den ‘kvadratiske’ Gyrst pude måler 60×60 cm og passer dermed perfekt til dit standardbetræk. Den asymetriske model, der hedder ‘Gyrst International’ måler 60×40 cm. Her folder du ca. 20 cm af betrækket ind under puden. Det ser rigtigt ud og fungerer godt i det daglige. Det skal nævnes, at vi til ‘International’ medleverer et ekstra hovedpudebetræk i satin med 100% pasform.

Jeg skal bytte om mellem sommerdyne og vinterdyne. Hvordan opbevarer jeg den dyne, der ikke er i brug?

  • Vi leverer alle vores dyner i en praktisk taske, som er velegnet til opbevaring. Du skal være forsigtig med at lægge dyner på loftet eller andre steder, hvor der kan være meget fugtigt. Find et sted hvor der er tørt og gerne med lidt varme på.

Hvordan vedligeholder jeg min dyne?

  • Sørg for god udluftning af soverummet og vær sikker på at dynen får lov til at ’dampe af’ hver morgen. Alle vores dyner og puder kan vaskes ved op til 60 grader. Du kan læse mere om vedligeholdelse her

Hvor længe kan jeg regne med, at min dyne vil holde?

  • En dyne skulle normalt kunne holde i mindst 5 år. I mange tilfælde holder den også en del længere. Det er yderst forskelligt, hvor meget man ’slider’ på sin dyne, og det er ikke muligt at fastsætte en maksimal levetid. Vask slider på dyner og puder, men det er samtidig også dejligt med en helt nyvasket dyne ♥

Hvilke betalingskort modtager shoppen?

  • Vi modtager VISA/Dankort, VISA/VISA Elektron, MasterCard og Maestro. Du kan også betale med MobilePay eller foretage en bankoverførsel (til konto 3574 0007754256 i Danske Bank). Du kan også vente med at betale, til du afhenter dine nye dyner og puder i vores butik, Havnegade 21 i Odense. 

Hvornår bliver købsbeløbet hævet på min konto?

  • Vi anmoder tidligst om hævning på din konto umiddelbart efter at dine varer fysisk bliver sendt herfra. Hvis vi, helt undtagelsesvis, må dellevere hæver vi kun den andel af ordren, som vi har sendt. På solskinsdage eller når chefen har fødselsdag, kan vi godt finde på at vente lidt med at hæve beløbet.

Hvordan bliver mine varer leveret?

  • Vi sender med GLS og du kan selv bestemme, om du vil have leveret i en GLS PakkeShop eller om vi skal sende direkte til din adresse. Du kan også få pakken leveret til din arbejdsplads – det er ofte en meget smidig metode, da GLS er kan være ret sikre på, at der er nogen til at tage imod.

Hvornår får jeg mine varer?

  • Vi har en del varer på lager, men vi er ikke flove over at indrømme, at vi hellere vil fremstille direkte efter din ordre. Vi plejer at love afsendelse herfra på 1-3 arbejdsdage. Under normale omstændigheder vil selve transporten kunne klares fra ’hverdag’ til ’hverdag’. Hvis noget ser ud til at trække ud, vil vi informere dig.

Jeg modtager ikke en ordrebekræftelse på mail – hvad kan årsagen være?

  • Vores mail kan have fået en krank skæbne i dit mailfilter. Prøv at se efter i mapper, der hedder ’Uønsket mail’, ’Spam’ eller lignende. Hvis du ikke kan finde vores mail, er du velkommen til at kontakte os.

Der er tale om en julegave – kan den byttes?

  • Vi bytter eller giver pengene retur 14 dage ind i det nye år. Vores dyner og puder er forseglede og hvis plomberingen ikke brydes, er det ingen problemer med at returnere eller bytte efter jul.

Hvornår er det sidste chance for en at bestille, hvis pakken skal ligge under juletræet i år?

  • Du kan bestille til og med onsdag den 20. december, hvis du skal have pakken under juletræet i år (forbehold for udsolgte varer i de hektiske dage op til jul – ring, hvis du vil være helt sikker på levering).

Pakker KVALITETSDYNER ind i fint gavepapir?

  • Vi pakker ikke ind, men vores dyner og ergonomiske hovedpuder leveres i en fiks taske med en gennemsigtig rude på den ene side. Her kan man indsætte sit foretrukne gavepapir. Ellers er der ingen vej uden om den helt store gaveindpakning.

Åbningstider i sommerferien

  • Vi har ferie i ugerne 29, 30 og 31. Hvis du sender os en besked, skal vi nok prøve at give dig et svar – også i ferieperioden. Vælg ‘Kontakt’ i menuen, så får vi hurtigt din besked.

Få 15% på din næste ordre?

Vil du klikke din næste ordre hjem med 15% rabat? Så tilmeld dig til vores nyhedsmail og vi kvitterer med en rabatkode til dit næste køb.

Tak for din tilmelding, vi har sendt en bekræftelsesmail. Tjek din indbakke.