Udgivet: 29-02-2024
1 – GENEREL INFORMATION
Denne hjemmeside (“nortex.dk”) udbydes af Nortex A/S, CVR-nr. 15376104.
Webshoppen og nærværende Handelsvilkår er udelukkende rettet mod private forbrugere.
Hvis du oplever problemer med din bestilling på nortex.dk eller ved øvrig brug af hjemmesiden, kontakt venligst vores Kundeservice på telefon eller via e-mail.
Telefon
66113017 (hverdage 7 – 16)
E-mail
info@nortex.dk
Post- og forretningsadresse
Nortex A/S
Havnegade 21
5000 Odense C
Hvis der er dele af vores handelsbetingelser, som du ikke forstår, anbefaler vi, at du kontakter Kundeservice, inden du begynder at handle på nortex.dk.
2 – BESTILLING
Online-butikken er åben 24 timer i døgnet, men kan dog være lukket som følge af vedligeholdelse. Vi forsøger så vidt muligt at udføre sådan vedligeholdelse i nattetimerne.
En bestilling som er afgivet på en offentlig fri- eller helligdag, vil blive behandlet den følgende hverdag.
Du skal være mindst 18 år gammel for at købe varer på nortex.dk samt besidde et gyldigt kreditkort, der er accepteret af os. Er du under 18 år gammel, skal du have samtykke fra en forælder eller værge. En aftale kan altid let annulleres af en forælder eller værge, hvis det skulle vise sig, at den er blevet indgået af et barn eller en person under 18 år.
Aftaler kan kun indgås via nortex.dk eller via telefon til vores Kundeservice. Vi behandler ikke bestillinger fremsat i e-mails, breve eller fax.
Vi sender en e-mail med en kvittering for, at du har henvendt dig til os via vores Hjemmeside.
Kontakt venligst vores Kundeservice, hvis du begik en fejl, da du foretog bestillingen – vi står klar til at hjælpe dig.
Du modtager en ordrebekræftelse i en e-mail.
Aftalens sprog
Aftalen kan kun indgås på dansk.
3 – BETALINGSMULIGHEDER
Vi accepterer følgende betalingsmidler
- VISA / Dankort
- VISA / VISA Elektron
- MasterCard / Maestro
- MobilePay
- Forbrugsforeningen (forbrugsforeningen.dk)
- Bankoverførsel (konto 3574 3451 100025 i Danske Bank)
- Bankoverførsel fra udlandet (IBAN nr.: DK76 3000 3451100025 – Swift/Bic: DABADKKK)
- Offentlige virksomheder og institutioner kan betale via EAN
Du kan også vælge at afhente dine varer og betale med Dankort, MobilePay eller kontant i forbindelse med afhentningen.
Der beregnes ikke transaktionsgebyrer ved brug af betalingskort.
Bemærk, at din bank ikke kan hjælpe dig i en konfliktsituation, hvis du betaler ved bankoverførsel, da du ikke er dækket af indsigelsesordningen. Vi behandler altid vores kunder ordentligt, men formelt set har du ikke din bank i ryggen ved betaling med bankoverførsel.
Hvornår trækkes betalingen?
Når din vare forlader vores lager for at blive leveret, vil din betaling blive trukket på den valgte betalingstjeneste.
Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:
1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.
Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.
4 – PRISER OG LEVERING
Vi sender til:
- Danmark, Grønland, Færøerne, Finland, Sverige, Norge og Tyskland
- Øvrige lande efter nærmere aftale og separat fakturering
Produktpriserne i shoppen gælder for kunder bosiddende i Danmark og oplyses inkl. moms på 25%. Der er fri fragt på leveringer i Danmark.
Produktpriserne i shoppen gælder også for kunder bosiddende i øvrige EU-lande (dog med et muligt tillæg af omkostning til levering/forsendelse). Priser til EU lande vil indeholde moms på 25%.
Leverancer uden for EU belastes ikke med dansk moms, men der skal forventes beregning af importmoms og indfortoldningsgebyr inden forsendelsen frigives af de lokale toldmyndigheder i landet, hvortil produkterne leveres.
Den nøjagtige pris for produkterne og leveringen vil blive beregnet i forbindelse med indtastning af korrekt leveringsadresse lige inden der gennemføres en betaling. Det er dermed indkøbskurven, der indeholder knappen “Godkend og betal nu”, der fremviser de endeligt aftalte priser for købet.
Fragtomkostninger pr. land
Danmark
GRATIS levering til GLS PakkeShop.
GRATIS levering via GLS til erhvervsadresse.
GRATIS levering via GLS til privatadresse.
Grønland
350 DKK pr. forsendelse – GRATIS over 2.000 (der beregnes ikke dansk moms).
Færøerne
250 DKK pr. forsendelse – GRATIS over 2.000 (der beregnes ikke dansk moms).
Finland
200 DKK pr. forsendelse – GRATIS over 1.000 (inkl. moms 25%).
Sverige
120 DKK pr. forsendelse – GRATIS over 1.000 (inkl. moms 25%).
Norge
450 DKK pr. forsendelse – GRATIS over 3.000 (der beregnes ikke dansk moms).
Tyskland
120 DKK pr. forsendelse – GRATIS over 1.000 (inkl. moms 25%).
Øvrige udland
Efter nærmere aftale og separat fakturering.
Valuta
Alle priser og omkostninger på nortex.dk vises i danske kroner (DKK), som også er betalingsvaluta.
Leveringsbetingelser
Varer vil blive leveret på leveringsadressen, der angives ved bestillingen. Vi leverer kun til privat- og virksomhedsadresser herunder GLS PakkeShops. Der leveres ikke til postbokse.
Normalt vil vi afsende bestillinger inden for 1-3 arbejdsdage. Der skal påregnes en transporttid på 1-2 hverdage for levering i Danmark.
Din bestilling vil blive leveret i ugedagene mandag til fredag. Ved levering til GLS PakkeShop er der også en leveringsmulighed på lørdage.
Tidspunktet for levering afhænger af, i hvilket land leveringen sker og hvilken fragtmand der benyttes.
Der skal kvitteres for varerne ved modtagelsen. Det behøver nødvendigvis ikke være dig der kvitterer. Personer på leveringsadressen (fx et familiemedlem, en ven, receptionist etc.) kan således kvittere for modtagelsen med bindende virkning for dig.
Hvis du ikke er i stand til at modtage pakken, kan vores fragtselskab efterlade en seddel med instruktion om enten genlevering eller selvafhentning af pakken hos fragtselskabet eller på et af deres afhentningssteder (bemandet eller ubemandet). Fragtselskabet vil typisk opbevare varen op til 7 dage før den sendes retur til os som ikke-leveret. Bemærk, at der er mulighed for at afgive éngangsfuldmagt til GLS, som vil kunne stille din pakke på et aftalt sted hvis du ikke er hjemme (se https://gls-group.eu/DK/da/engangsfuldmagt). Risikoen for pakken vil være din, når fragtselskabet har stillet pakken på aftalt sted.
Bemærk venligst, at du bærer risikoen for varen efter leveringen. Ser emballagen ud til at være skadet, bør du afvise at modtage varen. Ønsker du at klage over eventuelle fejl og mangler, skal du informere os om det. Læs mere under “Mangelfulde varer og forkerte varer”.
Separate leveringer
Består din bestilling af flere varer, forbeholder vi os retten til at foretage separate leveringer. Separate leveringer kan være nødvendige, hvis visse varer er forsinkede eller ikke er på lager på bestillingstidspunktet. Du vil blive informeret om, at din bestilling er undergivet separate leveringer. Du vil ikke blive opkrævet ekstra leveringsomkostninger ved separate leveringer.
Følg din bestilling og se historik
Ved afsendelse af pakker til dig vil vi eller vores transportør fremsende en besked på e-mail eller SMS som gør det muligt at følge forsendelsen på vej til leveringsadressen.
Du kan altid kontakte Kundeservice, der vil gøre deres bedste for at give dig informationer om status for din bestilling.
5 – FORTRYDELSESRET (gælder kun forbrugere)
Du har 14 dages fortrydelsesret.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du eller en af dig angiven tredjemand, dog ikke transportøren, får varerne i fysisk besiddelse.
I tilfælde af flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis (dvs. separate leveringer), udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, hvor du eller en af dig angivet tredjemand, dog ikke transportøren, får den sidste vare i fysisk besiddelse.
I tilfælde af en vare, der består af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, hvor du eller en af dig angivet tredjemand, dog ikke transportøren, får det sidste parti eller den sidste del i fysisk besiddelse.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@nortex.dk.
For at udøve fortrydelsesretten skal du meddele os (se kontaktoplysninger nedenfor) din beslutning om at fortryde denne aftale i en utvetydig erklæring (f.eks. ved postbesørget brev eller e-mail).
Du kan benytte denne fortrydelsesformular, men det er ikke obligatorisk.
Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om udøvelse af fortrydelsesretten, inden fortrydelsesfristen er udløbet.
Følger af fortrydelse
Hvis du udøver din fortrydelsesret i denne aftale, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, med mindre du har fremlagt dokumentation for at have returneret varerne, alt efter hvad der er tidligst.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Returnering
Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varerne til vores forretningsadresse og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. Du skal sende varerne tilbage uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor du har informeret os om udøvelsen af aftalens fortrydelsesret.
Vi anbefaler, at du gemmer postkvitteringen som bevis for, at du har afleveret pakken til posten/transportøren.
Varen sendes til:
Nortex A/S
Havnegade 21
5000 Odense C
Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere personligt på ovenstående adresse.
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varernes værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, de fungerer på.
Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur selvom de er købt på én ordre. Bemærk, at du kun kan få en forholdsmæssig del af fragtomkostningerne tilbage, svarende til fordelingen mellem det antal varer du sender tilbage, og det antal du beholder.
Ingen fortrydelsesret
Følgende aftaler kan ikke fortrydes:
Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg. Hvis du får skrevet navn på etiketten til en dyne eller pude, vil det dog ikke påvirke din ret til fortrydelse.
6 – MANGELFULDE VARER OG FORKERTE VARER
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
Når du handler hos os som forbruger, har du reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Varen sendes til:
Nortex A/S
Havnegade 21
5000 Odense C
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.
Hvis din vare er lider af en konstateret mangel, eller vi har leveret forkerte varer, bedes du kontakte vores Kundeservice. Kan du allerede konstatere manglen mv. på tidspunktet, hvor transportøren ønsker at foretage levering, bør du nægte at modtage varen. I særlige tilfælde vil man kunne opleve en målafvigelse, som på nye dyner og puder kan være +/- 5%.
Når du kontakter Kundeservice, skal du oplyse bestillingsnummeret, eventuelt varenummer, og beskrive hvad der er galt med varen mv.
Du er ikke ansvarlig for omkostninger forbundet med returneringen af en mangelfuld vare eller en forkert vare. Vi tilbagebetaler naturligvis købsprisen og dine (rimelige) returneringsomkostninger, når vi har fået varen retur, og positivt har konstateret manglen (med mindre du får en ny vare til erstatning for den oprindelige vare).
7 – GARANTI
Nortex A/S ønsker at stille dig bedre end den lovpligtige reklamationsret. Derfor yder vi 5 års garanti på alle vores varer, med mindre andet er angivet.
Garantibestemmelserne gælder udelukkende for forbrugere, som således ikke handler som led i deres erhverv. Intet i denne garanti vil kunne indskrænke køberens rettigheder efter ufravigelige bestemmelser i lovgivningen, herunder særligt den almindelige reklamationsfrist på 24 måneder i henhold til købeloven.
Generelle garantibetingelser
Garantien omfatter materiale- og/eller fabrikationsfejl. Garantien dækker ikke fejl eller beskadigelser som følge af uhensigtsmæssig håndtering (f.eks. forkert håndtering under vask eller tørring), forkert eller ukyndig brug eller som følge af normal slitage. En krympning på op til 10% ved vask og tørring kan forventes.
Krav omfattet af garantien skal påberåbes inden 2 måneder efter at du har opdaget fejlen. Det er din pligt at angive, og på forlangende, vise, hvordan fejlen eller manglen ytrer sig. Dersom du opdager en fejl, skal du henvende dig til Nortex A/S.
Ved enhver henvendelse vedr. garanti skal der kunne fremvises bevis for købet.
Hvis en del repareres eller udskiftes inden for garantiperioden, vil der starte en ny garantiperiode for denne specifikke del.
Har du spørgsmål eller i tvivl om din garanti, er du velkommen til at rette henvendelse på info@nortex.dk eller kontakte os på anden vis.
8 – TILPASNINGSSERVICE / FYLDREGULERING
Vi tilbyder, at du, inden for de første 30 dage efter leveringen, kan få reguleret fyldmængden i din dyne på udvalgte produkter.
Vores tilpasningsservice gælder kun på de produkter, hvor dette logo fremgår på produktsiden på webshoppen.
Hvis du efter op til 30 dage finder ud af, at din nye dyne ikke er varm nok, kan du sende dynen retur, og vi regulerer fyldmængden, så den passer til dit behov.
Du kan helt selv bestemme, hvor meget fyld der skal i dynen. Hvis du vil have en fyldmængde der ligger imellem en helårsdyne og en vinterdyne, kan dette også sagtens lade sig gøre. På den måde sikrer vi, at du får den bedste dyne – en dyne som er skræddersyet til præcis dit behov.
Hvis du ønsker at gøre brug af vores tilpasningsservice, så ring til os på 66 11 30 17, så finder vi sammen ud af, hvad der passer dit behov bedst. Herefter fremsender vi en returlabel på mail.
Alle omkostninger i forbindelse med tilpasningsservicen gratis for dig som kunde!
9 – ANDRE FORHOLD
Opdatering af nortex.dk
Vi gør vores bedste for at opdatere nortex.dk samt sikre, at priser, tilbud, beskrivelser og andre oplysninger om varerne er korrekte. Stavefejl, fejl i priser, tilbud, beskrivelser og andre oplysninger om varerne kan dog opstå.
Personoplysninger
Vi behandler dine personoplysninger fortroligt. Læs venligst mere om vores persondatapolitik her.
Klageadgang
Vi sidder altid klar til at hjælpe dig, hvis der er noget, du er utilfreds med. Hvis du er i tvivl om hvordan du får fat på os, så kan du finde vores kontaktinfo her.
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte info@nortex.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag – uanset beløbets størrelse. Læs mere her.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her – http://ec.europa.eu/odr
Standardfortrydelsesformular
Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende. Formularen kan også findes i elektronisk form her eller under ‘Returret’ nederst på hjemmesiden.
Retur til:
Nortex A/S
Havnegade 21
5000 Odense C
E-mail info@nortex.dk
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale med
følgende ordrenummer ________________
Jeg har fortrudt købet af disse varer og returnerer inden for 14 dage fra dags dato til ovenstående fysiske adresse.
Varebeskrivelse og antal
______________________________________ ________
______________________________________ ________
______________________________________ ________
______________________________________ ________
______________________________________ ________
Bestilt den ___________
Modtaget den ___________
Forbrugerens navn og adresse
_________________________________
_________________________________
_________________________________
_________________________________
_________________________________ Dato ___________
Forbrugerens underskrift
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
5 – FORTRYDELSESRET (gælder kun forbrugere)
Du har 14 dages fortrydelsesret.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du eller en af dig angiven tredjemand, dog ikke transportøren, får varerne i fysisk besiddelse.
I tilfælde af flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis (dvs. separate leveringer), udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, hvor du eller en af dig angivet tredjemand, dog ikke transportøren, får den sidste vare i fysisk besiddelse.
I tilfælde af en vare, der består af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, hvor du eller en af dig angivet tredjemand, dog ikke transportøren, får det sidste parti eller den sidste del i fysisk besiddelse.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@nortex.dk.
For at udøve fortrydelsesretten skal du meddele os (se kontaktoplysninger nedenfor) din beslutning om at fortryde denne aftale i en utvetydig erklæring (f.eks. ved postbesørget brev eller e-mail).
Du kan benytte denne fortrydelsesformular, men det er ikke obligatorisk.
Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om udøvelse af fortrydelsesretten, inden fortrydelsesfristen er udløbet.
Følger af fortrydelse
Hvis du udøver din fortrydelsesret i denne aftale, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, med mindre du har fremlagt dokumentation for at have returneret varerne, alt efter hvad der er tidligst.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Returnering
Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varerne til vores forretningsadresse og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. Du skal sende varerne tilbage uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor du har informeret os om udøvelsen af aftalens fortrydelsesret.
Vi anbefaler, at du gemmer postkvitteringen som bevis for, at du har afleveret pakken til posten/transportøren.
Varen sendes til:
Nortex A/S
Havnegade 21
5000 Odense C
Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere personligt på ovenstående adresse.
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varernes værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, de fungerer på.
Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur selvom de er købt på én ordre. Bemærk, at du kun kan få en forholdsmæssig del af fragtomkostningerne tilbage, svarende til fordelingen mellem det antal varer du sender tilbage, og det antal du beholder.
Ingen fortrydelsesret
Følgende aftaler kan ikke fortrydes:
Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg. Hvis du får skrevet navn på etiketten til en dyne eller pude, vil det dog ikke påvirke din ret til fortrydelse.
6 – MANGELFULDE VARER OG FORKERTE VARER
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
Når du handler hos os som forbruger, har du reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Varen sendes til:
Nortex A/S
Havnegade 21
5000 Odense C
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.
Hvis din vare er lider af en konstateret mangel, eller vi har leveret forkerte varer, bedes du kontakte vores Kundeservice. Kan du allerede konstatere manglen mv. på tidspunktet, hvor transportøren ønsker at foretage levering, bør du nægte at modtage varen. I særlige tilfælde vil man kunne opleve en målafvigelse, som på nye dyner og puder kan være +/- 5%.
Når du kontakter Kundeservice, skal du oplyse bestillingsnummeret, eventuelt varenummer, og beskrive hvad der er galt med varen mv.
Du er ikke ansvarlig for omkostninger forbundet med returneringen af en mangelfuld vare eller en forkert vare. Vi tilbagebetaler naturligvis købsprisen og dine (rimelige) returneringsomkostninger, når vi har fået varen retur, og positivt har konstateret manglen (med mindre du får en ny vare til erstatning for den oprindelige vare).
7 – GARANTI
Nortex A/S ønsker at stille dig bedre end den lovpligtige reklamationsret. Derfor yder vi 5 års garanti på alle vores varer, med mindre andet er angivet.
Garantibestemmelserne gælder udelukkende for forbrugere, som således ikke handler som led i deres erhverv. Intet i denne garanti vil kunne indskrænke køberens rettigheder efter ufravigelige bestemmelser i lovgivningen, herunder særligt den almindelige reklamationsfrist på 24 måneder i henhold til købeloven.
Generelle garantibetingelser
Garantien omfatter materiale- og/eller fabrikationsfejl. Garantien dækker ikke fejl eller beskadigelser som følge af uhensigtsmæssig håndtering (f.eks. forkert håndtering under vask eller tørring), forkert eller ukyndig brug eller som følge af normal slitage. En krympning på op til 10% ved vask og tørring kan forventes.
Krav omfattet af garantien skal påberåbes inden 2 måneder efter at du har opdaget fejlen. Det er din pligt at angive, og på forlangende, vise, hvordan fejlen eller manglen ytrer sig. Dersom du opdager en fejl, skal du henvende dig til Nortex A/S.
Ved enhver henvendelse vedr. garanti skal der kunne fremvises bevis for købet.
Hvis en del repareres eller udskiftes inden for garantiperioden, vil der starte en ny garantiperiode for denne specifikke del.
Har du spørgsmål eller i tvivl om din garanti, er du velkommen til at rette henvendelse på info@nortex.dk eller kontakte os på anden vis.
8 – TILPASNINGSSERVICE / FYLDREGULERING
Vi tilbyder, at du, inden for de første 30 dage efter leveringen, kan få reguleret fyldmængden i din dyne på udvalgte produkter.
Vores tilpasningsservice gælder kun på de produkter, hvor dette logo fremgår på produktsiden på webshoppen.
Hvis du efter op til 30 dage finder ud af, at din nye dyne ikke er varm nok, kan du sende dynen retur, og vi regulerer fyldmængden, så den passer til dit behov.
Du kan helt selv bestemme, hvor meget fyld der skal i dynen. Hvis du vil have en fyldmængde der ligger imellem en helårsdyne og en vinterdyne, kan dette også sagtens lade sig gøre. På den måde sikrer vi, at du får den bedste dyne – en dyne som er skræddersyet til præcis dit behov.
Hvis du ønsker at gøre brug af vores tilpasningsservice, så ring til os på 66 11 30 17, så finder vi sammen ud af, hvad der passer dit behov bedst. Herefter fremsender vi en returlabel på mail.
Alle omkostninger i forbindelse med tilpasningsservicen gratis for dig som kunde!
9 – ANDRE FORHOLD
Opdatering af nortex.dk
Vi gør vores bedste for at opdatere nortex.dk samt sikre, at priser, tilbud, beskrivelser og andre oplysninger om varerne er korrekte. Stavefejl, fejl i priser, tilbud, beskrivelser og andre oplysninger om varerne kan dog opstå.
Personoplysninger
Vi behandler dine personoplysninger fortroligt. Læs venligst mere om vores persondatapolitik her.
Klageadgang
Vi sidder altid klar til at hjælpe dig, hvis der er noget, du er utilfreds med. Hvis du er i tvivl om hvordan du får fat på os, så kan du finde vores kontaktinfo her.
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte info@nortex.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag – uanset beløbets størrelse. Læs mere her.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her – http://ec.europa.eu/odr
Standardfortrydelsesformular
Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende. Formularen kan også findes i elektronisk form her eller under ‘Returret’ nederst på hjemmesiden.
Retur til:
Nortex A/S
Havnegade 21
5000 Odense C
E-mail info@nortex.dk
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale med
følgende ordrenummer ________________
Jeg har fortrudt købet af disse varer og returnerer inden for 14 dage fra dags dato til ovenstående fysiske adresse.
Varebeskrivelse og antal
______________________________________ ________
______________________________________ ________
______________________________________ ________
______________________________________ ________
______________________________________ ________
Bestilt den ___________
Modtaget den ___________
Forbrugerens navn og adresse
_________________________________
_________________________________
_________________________________
_________________________________
_________________________________ Dato ___________
Forbrugerens underskrift
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)