1 – GENEREL INFORMATION

Denne hjemmeside (“nortex.dk”) udbydes af Nortex A/S, CVR-nr. 15376104.
Webshoppen og nærværende Handelsvilkår er udelukkende rettet mod private forbrugere. 

Hvis du oplever problemer med din bestilling på nortex.dk eller ved øvrig brug af hjemmesiden, kontakt venligst vores Kundeservice på telefon eller via e-mail.

Telefon
66113017 (hverdage 7 – 16)

E-mail
info@nortex.dk

Post- og forretningsadresse
Nortex A/S
Havnegade 21
5000 Odense C

Hvis der er dele af vores handelsbetingelser, som du ikke forstår, anbefaler vi, at du kontakter Kundeservice, inden du begynder at handle på nortex.dk.

 

2 – BESTILLING

Online-butikken er åben 24 timer i døgnet, men kan dog være lukket som følge af vedligeholdelse. Vi forsøger så vidt muligt at udføre sådan vedligeholdelse i nattetimerne.

En bestilling som er afgivet på en offentlig fri- eller helligdag, vil blive behandlet den følgende hverdag.

Du skal være mindst 18 år gammel for at købe varer på nortex.dk samt besidde et gyldigt kreditkort, der er accepteret af os. Er du under 18 år gammel, skal du have samtykke fra en forælder eller værge. En aftale kan altid let annulleres af en forælder eller værge, hvis det skulle vise sig, at den er blevet indgået af et barn eller en person under 18 år.

Aftaler kan kun indgås via nortex.dk eller via telefon til vores Kundeservice. Vi behandler ikke bestillinger fremsat i e-mails, breve eller fax.

Vi sender en e-mail med en kvittering for, at du har henvendt dig til os via vores Hjemmeside.

Kontakt venligst vores Kundeservice, hvis du begik en fejl, da du foretog bestillingen – vi står klar til at hjælpe dig.

Du modtager en ordrebekræftelse i en e-mail.

Aftalens sprog
Aftalen kan kun indgås på dansk.

 

3 – BETALINGSMULIGHEDER

Vi accepterer følgende betalingsmidler

  • VISA / Dankort
  • VISA / VISA Elektron
  • MasterCard / Maestro
  • MobilePay (få mere information her)
  • Bankoverførsel (konto 3574 7754256 i Danske Bank)
  • Bankoverførsel fra udlandet (IBAN nr.: DK76 3000 3451100025 – Swift/Bic: DABADKKK)

Du kan også vælge at afhente dine varer og betale med Dankort, MobilePay eller kontant i forbindelse med afhentningen.
Der beregnes ikke transaktionsgebyrer ved brug af betalingskort.

Bemærk, at din bank ikke kan hjælpe dig i en konfliktsituation, hvis du betaler ved bankoverførsel. Vi behandler altid vores kunder ordentligt, men formelt set har du ikke din bank i ryggen ved betaling med bankoverførsel.

Hvornår trækkes betalingen?
Når din vare forlader vores lager for at blive leveret, vil din betaling blive trukket på den valgte betalingstjeneste.

 

4 – PRISER OG LEVERING

Vi sender til:

  • Danmark
  • Norge
  • Sverige
  • Grønland
  • Færøerne
  • Tyskland
  • Øvrige lande efter nærmere aftale og separat fakturering

Produktpriserne i shoppen gælder for kunder bosiddende i Danmark og oplyses inkl. moms på 25%. Der er fri fragt på leveringer i Danmark ved køb over 399 DKK.

Produktpriserne i shoppen gælder også for kunder bosiddende i øvrige EU-lande (dog med tillæg af omkostning til levering/forsendelse). Priser til EU lande vil indeholde moms på 25%.

Leverancer uden for EU belastes ikke med dansk moms, men der skal forventes beregning af importmoms og indfortoldningsgebyr inden forsendelsen frigives af de lokale toldmyndigheder i landet, hvortil produkterne leveres.

Den nøjagtige pris for produkterne og leveringen vil blive beregnet i forbindelse med indtastning af korrekt leveringsadresse lige inden der gennemføres en betaling. Det er dermed indkøbskurven, der indeholder den grønne knap “Til betaling”, der fremviser de endeligt aftalte priser for købet.

Fragtomkostninger pr. land

Land Pris for levering
Danmark Levering til GLS PakkeShop 45 DKK.
Levering via GLS til erhvervsadresse 45 DKK.
Levering via GLS til privatadresse 45 DKK.
Fri fragt ved køb over 399 DKK.
Grønland 450 DKK pr. forsendelse (der beregnes ikke dansk moms).
Færøerne 350 DKK pr. forsendelse (der beregnes ikke dansk moms).
Finland 350 DKK pr. forsendelse (der beregnes ikke dansk moms).
Sverige 90 DKK pr. forsendelse inkl. moms  25%.
Norge 110 DKK pr. forsendelse (der beregnes ikke dansk moms).
Tyskland 90 DKK pr. forsendelse inkl. moms 25%.
Øvrige udland Efter nærmere aftale og separat fakturering.

Valuta

Alle priser og omkostninger på nortex.dk vises i danske kroner (DKK), som også er betalingsvaluta.

Leveringsbetingelser 

Varer vil blive leveret på leveringsadressen, der angives ved bestillingen. Vi leverer kun til privat- og virksomhedsadresser herunder GLS PakkeShops. Der leveres ikke til postbokse.

Din vare vil blive leveret i ugedagene mandag til fredag. Tidspunktet for levering afhænger af, i hvilket land leveringen sker og hvilken fragtmand der benyttes.

Der skal kvitteres for varerne ved modtagelsen. Det behøver nødvendigvis ikke være dig der kvitterer.  Personer på leveringsadressen (fx et familiemedlem, en ven, receptionist etc.) kan således kvittere for modtagelsen med bindende virkning for dig.

Hvis du ikke er i stand til at modtage pakken, kan vores fragtselskab efterlade en seddel med instruktion om enten genlevering eller selvafhentning af pakken hos fragtselskabet eller på et af deres afhentningssteder (bemandet eller ubemandet). Fragtselskabet vil typisk opbevare varen op til 7 dage før den sendes retur til os som ikke-leveret. Bemærk, at der er mulighed for at afgive éngangsfuldmagt til GLS, som vil kunne stille din pakke på et aftalt sted hvis du ikke er hjemme (se https://gls-group.eu/DK/da/engangsfuldmagt). Risikoen for pakken vil være din, når fragtselskabet har stillet pakken på aftalt sted.

Bemærk venligst, at du bærer risikoen for varen efter leveringen. Ser emballagen ud til at være skadet, bør du afvise at modtage varen. Ønsker du at klage over eventuelle fejl og mangler, skal du informere os om det. Læs mere under “Mangelfulde varer og forkerte varer”.

Separate leveringer
Består din bestilling af flere varer, forbeholder vi os retten til at foretage separate leveringer. Separate leveringer kan være nødvendige, hvis visse varer er forsinkede eller ikke er på lager på bestillingstidspunktet. Du vil blive informeret om, at din bestilling er undergivet separate leveringer. Du vil ikke blive opkrævet ekstra leveringsomkostninger ved separate leveringer.

Følg din bestilling og se historik
Ved afsendelse af pakker til dig vil vi eller vores transportør fremsende en besked på e-mail eller SMS som gør det muligt at følge forsendelsen på vej til leveringsadressen.

Du kan altid kontakte Kundeservice, der vil gøre deres bedste for at give dig informationer om status for din bestilling.

 

5 – FORTRYDELSESRET (gælder kun forbrugere)

Du har 14 dages fortrydelsesret.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du eller en af dig angiven tredjemand, dog ikke transportøren, får varerne i fysisk besiddelse.

I tilfælde af flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis (dvs. separate leveringer), udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, hvor du eller en af dig angivet tredjemand, dog ikke transportøren, får den sidste vare i fysisk besiddelse.

I tilfælde af en vare, der består af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, hvor du eller en af dig angivet tredjemand, dog ikke transportøren, får det sidste parti eller den sidste del i fysisk besiddelse.

For at udøve fortrydelsesretten skal du meddele os (se kontaktoplysninger nedenfor) din beslutning om at fortryde denne aftale i en utvetydig erklæring (f.eks. ved postbesørget brev eller e-mail). Du kan benytte denne fortrydelsesformular, men det er ikke obligatorisk.

Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om udøvelse af fortrydelsesretten, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

Følger af fortrydelse
Hvis du udøver din fortrydelsesret i denne aftale, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller du har fremlagt dokumentation for at have returneret varerne, alt efter hvad der er tidligst.

Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varerne til vores forretningsadresse. Du skal sende varerne tilbage uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor du har informeret os om udøvelsen af aftalens fortrydelsesret. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage.

Vi anbefaler, at du gemmer postkvitteringen som bevis for, at du har afleveret pakken til posten/transportøren.

Varen sendes til:
Nortex A/S
Havnegade 21
5000  Odense C

Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere personligt på ovenstående adresse.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varernes værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, de fungerer på.

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur selvom de er købt på én ordre. Bemærk, at du kun kan få en forholdsmæssig del af fragtomkostningerne tilbage, svarende til fordelingen mellem det antal varer du sender tilbage, og det antal du beholder.

Ingen fortrydelsesret
Følgende aftaler kan ikke fortrydes:
Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg. Hvis du får skrevet navn på etiketten til en dyne eller pude, vil det dog ikke påvirke din ret til fortrydelse.

 

6 – MANGELFULDE VARER OG FORKERTE VARER

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler hos os som forbruger, har du reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Varen sendes til:
Nortex A/S
Havnegade 21
5000  Odense C

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

Hvis din vare er lider af en konstateret mangel, eller vi har leveret forkerte varer, bedes du kontakte vores Kundeservice. Kan du allerede konstatere manglen mv. på tidspunktet, hvor transportøren ønsker at foretage levering, bør du nægte at modtage varen. I særlige tilfælde vil man kunne opleve en målafvigelse på op til +/- 5% på nye produkter. Dette betragtes ikke som en fejl eller mangel.

I tilfælde af en mangelfuld vare eller forkert vare, kan du vælge mellem følgende muligheder:

  • Returnere varen og få refunderet købsprisen, når vores Kundeservice har behandlet retursagen, eller
  • Returnere varen og modtage en tilsvarende vare, når vores Kundeservice har behandlet retursagen (forudsat vi kan levere en tilsvarende vare), eller
  • Beholde varen og anmode om en forholdsmæssig reduktion af købsprisen.

Når du kontakter Kundeservice, skal du oplyse bestillingsnummeret, eventuelt varenummer, og beskrive hvad der er galt med varen mv.

Du er ikke ansvarlig for omkostninger forbundet med returneringen af en mangelfuld vare eller en forkert vare. Vi tilbagebetaler naturligvis købsprisen og dine (rimelige) returneringsomkostninger, når vi har fået varen retur, og positivt har konstateret manglen (med mindre du får en ny vare til erstatning for den oprindelige vare).

 

7 – GARANTI

Nortex A/S ønsker at stille dig bedre end den lovpligtige reklamationsret. Derfor yder vi 5 års garanti på alle vores varer, med mindre andet er angivet.

Garantibestemmelserne gælder udelukkende for forbrugere, som således ikke handler som led i deres erhverv. Intet i denne garanti vil kunne indskrænke køberens rettigheder efter ufravigelige bestemmelser i lovgivningen, herunder særligt den almindelige reklamationsfrist på 24 måneder i henhold til købeloven.

Generelle garantibetingelser
Garantien omfatter materiale- og/eller fabrikationsfejl. Garantien dækker ikke fejl eller beskadigelser som følge af uhensigtsmæssig håndtering (f.eks. forkert håndtering under vask eller tørring), forkert eller ukyndig brug eller som følge af normal slitage. En krympning på op til 10% ved vask og tørring kan forventes.

Krav omfattet af garantien skal påberåbes inden 2 måneder efter at du har opdaget fejlen. Det er din pligt at angive, og på forlangende, vise, hvordan fejlen eller manglen ytrer sig. Dersom du opdager en fejl, skal du rette henvendelse til Nortex A/S.

Ved enhver henvendelse vedr. garanti skal der kunne fremvises bevis for købet.

Hvis en del repareres eller udskiftes inden for garantiperioden, vil der starte en ny garantiperiode for denne specifikke del.

Har du spørgsmål eller i tvivl om din garanti, er du velkommen til at rette henvendelse på info@nortex.dk eller kontakte os på anden vis.

 

9 – ANDRE FORHOLD

Opdatering af nortex.dk
Vi gør vores bedste for at opdatere nortex.dk samt sikre, at priser, tilbud, beskrivelser og andre oplysninger om varerne er korrekte. Stavefejl, fejl i priser, tilbud, beskrivelser og andre oplysninger om varerne kan dog opstå.

Personoplysninger
Vi behandler dine personoplysninger fortroligt. Læs venligst mere om vores persondatapolitik her.

Klageadgang
Vi sidder altid klar til at hjælpe dig, hvis der er noget, du er utilfreds med. Hvis du er i tvivl om hvordan du får fat på os, så kan du finde vores kontaktinfo her.

Hvis du ikke er tilfreds med vores forsøg på at finde en løsning sammen med dig, kan du indgive en klage over en vare eller en tjenesteydelse købt hos os til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan også klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

Du kan også vælge at bruge EU-Kommissionens online klageportal til at indgive en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark. Din klage kan indgives på http://ec.europa.eu/odr. Husk at angive vores e-mail adresse (info@nortex.dk) sammen med din klage.

 


 

Standardfortrydelsesformular 

Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende. Formularen kan også findes i elektronisk form her eller under ‘Returret’ nederst på hjemmesiden.

Retur til:

Nortex A/S
Havnegade 21
5000 Odense C

E-mail info@nortex.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale med

følgende ordrenummer ________________

Jeg har fortrudt købet af disse varer og returnerer inden for 14 dage fra dags dato til ovenstående fysiske adresse.

Varebeskrivelse                                                             Antal

___________________________               ________

___________________________               ________

___________________________               ________

___________________________               ________

Bestilt den      ___________

Modtaget den ___________

Forbrugerens navn og adresse

_________________________________

_________________________________

_________________________________

_________________________________

_________________________________   Dato ___________
Forbrugerens underskrift
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

 

Få 15% på din næste ordre?

Vil du klikke din næste ordre hjem med 15% rabat? Så tilmeld dig til vores nyhedsmail og vi kvitterer med en rabatkode til dit næste køb.

Tak for din tilmelding, vi har sendt en bekræftelsesmail. Tjek din indbakke.